. הדירה הפרקטית בפתח תקווה - חלק א': החדר הגמיש
top of page

הדירה הפרקטית בפתח תקווה - חלק א': החדר הגמיש

עודכן: 17 במרץ

"אורית, תקשיבי, ההורים שלי צריכים את עזרתך. הם רוצים לשפץ כבר שנתיים ולא מצליחים להחליט באיזה כיוון ללכת. אחד מהם רוצה לבטל את חדר העבודה כדי להרחיב את המרחב הציבורי ואחד מהם רוצה להשאיר את החדר כדי שיהיה מקום אירוח לנכדים. הם ממש לא מצליחים להחליט מה לעשות". נפגשתי עם הזוג המקסים כבר לפני כמעט שלוש שנים. הקשבתי לצרכים שלהם, הבנתי את ההתלבטות שלהם לעומק, דנו בהתלבטויות נוספות והתחלתי לתכנן.... תכננתי עבורם מספר חלופות שיכילו את הבקשות שלהם כשגולת הכותרת של כל ההצעות היא: חדר גמיש. חדר שיהיה חלק מהמרחב הציבורי ברוב הזמן ויוכל להיסגר לשינה לאחר סעודת שבת ולאפשר פרטיות לנכדים שיישנו שם.

החדר הגמיש תוכנן בקפידה ולפרטי פרטים.

נבחנו מספר חלופות לאופן סגירתו. בסופו של דבר נבחרה ההרמוניקה המסורתית אך עם מספר טאצ'ים ודגשים עיצוביים. דגש אחד היה תכנון המסילה עליה נתלית ההרמוניקה כך שהמסילה תשתלב בתקרה בצורה המינימליסטית ביותר האפשרית. דגש נוסף היה תכנון ארון אליו תיאסף ההרמוניקה בזמן שהיא פתוחה. תכננתי ארון שמשתלב עם הנגרות כך שדלת ההרמוניקה כמעט נסתרת. יחד עם תכנון ארון האיסוף שמתי דגש על תכנון נגרות מוקפד לחדר הגמיש. הוא מוקף באחסון משני צידיו. האחסון הוא דו צדדי. צד אחד- הוא ספריה שרובה סגורה לצורך מראה נקי ומניעת אבק בספריה משולב גם ארגז מצעים עמוק המשרת את השינה בחדר הגמיש והצד שני, הפונה למסדרון, מכיל ארון כלי עבודה ושואב אבק.

כך קיבלנו פתרון פרקטי ופונקציונלי ללא וויתור על אסתטיקה מוקפדת. היום החדר הזה הוא החדר הכי מבוקש בבית והנכדות רבות ביניהן מי תזכה לישון בו, בספה הנפתחת המפנקת ומי תהיה זו שסוגרת את ההרמוניקה. (כמובן גם לסגירה מגנטית בזווית של 90 מעלות דאגנו בתכנון ההרמוניקה).

כשההרמוניקה פתוחה ואסופה בארונות האיסוף- מתקבל חלל ענק המאפשר לארח את המשפחה בנוחות וברחבות כך ששולחן ייפתח מהחדר הגמיש, דרך המטבח ועד הסלון.



מה דעתכם? איפה חדר גמיש ישרת אתכם בבית שלכם?


על הצילומים: נויה שילוני חביב - צילום אדריכלות ועיצוב פנים הקבלן האלוף: דוד מימון על עבודת הנגרות המורכבת והמושקעת: סימי צדקיהו ספייס עיצוב ויזמות אריחים: טובול קרמיקה ותודות לסבינה האלופה מסניף בני ברק ריהוט: לובלינר עיצובים- חנויות לעיצוב הבית -מרהטים בהתאמה אישית כסאות מטבח: Pick-Up כסאות תאורה: דורי קמחי תאורה אדריכלית אביזרי קישוט: Gali Livneh - גלי ליבנה, גיטה - כלים מעוצבים לבית, GOLF & Co גולף אנד קו ויום הצילומים לא היה יכול להתקיים בלי בני היקר אלקנה לוי



מבט מהסלון אל החדר הגמיש המשמש פינת אוכל ביום יום:



ההרמוניקה נסגרת (שימו לב שתכננתי את המסילות מוסתרות מאחורי הנמכת הגבס של מיזוג האוויר):



ועכשיו אפשר ללכת לישון בפרטיות בתוך החדר הגמיש:



שמתם לב לעניין הצורני העדין שתכננתי בגיאומטריה של דלתות הספריה?

כאן גם ניתן לראות מקרוב את מסילות ההרמוניקה ואת ארון האיסוף הימני (ומצאתם את ארון האיסוף השמאלי?):



רואים את ארון האיסוף השמאלי ואת הדלת הנסתרת?



ההרמוניקה נשלפת מתוך הארון האיסוף השמאלי והספה המהממת הזו נפתחת למיטת אירוח מפנקת לנכדים.

ואת הנגרות משני צדי החדר, ראיתם?


המשך יבוא:) חלק ב': המטבח

חלק ג': הסלון

חלק ד': חדרי הרחצה

308 צפיות0 תגובות
Post: Blog2_Post
bottom of page
שוחחו איתי בwhatsapp